Beste cliënt,

Vanaf 16 maart zijn de locaties van Human Concern gesloten naar aanleiding van de coronacrisis. Alle behandelafspraken voor de behandeling van je eetstoornis vinden plaats door middel van videobellen. Met ingang van 11 mei zullen wij onze locaties gefaseerd heropenen.

Voor jou als cliënt blijft de situatie in de meeste gevallen onveranderd. De afspraken zullen zoveel mogelijk plaats blijven vinden door middel van videobellen, omdat er een beperkt aantal mensen op locatie mag zijn. Intakegesprekken met nieuwe cliënten en groepssessies vinden eveneens plaats via videobellen. Wanneer het behandelteam het belangrijk vindt dat je naar locatie komt kan het zijn dat jouw Therapeut jou vraagt om toch naar locatie te komen voor je afspraak. Als je je hier als cliënt niet comfortabel bij voelt dan mag je dit aangeven. Daarnaast kun je alleen voor een afspraak langskomen als je hiervoor géén OV hoeft te gebruiken, maar met de auto of de fiets kunt komen.

Wanneer je met je Therapeut hebt besproken dat je naar een van onze locaties komt zijn de volgende maatregelen van toepassing:

  • Wacht buiten totdat je afspraak start. Je behandelaar belt/appt als je naar binnen mag;
  • Was je handen grondig voor én na een behandelafspraak;
  • Neem je eigen beker en drinken mee, de keukens zijn gesloten;
  • Er mag maximaal één persoon tegelijk gebruik maken van de trap;
  • Maak zo min mogelijk gebruik van het toilet, en was na een bezoek uitgebreid je handen;
  • Hoest en nies in de binnenkant van je elleboog;
  • Gebruik papieren zakdoekjes;
  • Vermijd elke vorm van fysiek contact: geef geen handen;
  • Hou je te allen tijde aan de anderhalve meter afstand en aan de instructies die je behandelaar je geeft.

Op 20 mei zullen de gehanteerde maatregelen binnen Human Concern opnieuw worden heroverwogen. Wij raden je aan onze website goed in de gaten te houden voor de ontwikkelingen.