Ben jij verzekerd bij Zilveren Kruis/Achmea? Let dan goed op. Human Concern heeft een contract inclusief een omzetplafond met Zilveren Kruis/Achmea. Dit betekent dat jouw behandeling bij Human Concern wordt vergoed door Zilveren Kruis, maar ook dat er sprake is van een beperking van het aantal verzekerden van Zilveren Kruis dat Human Concern in 2018 mag behandelen. Dit wordt een zorgplafond genoemd. Dit zorgplafond is voor 2018 bereikt.
Indien je verzekerd bent bij Zilveren Kruis en nog niet in behandeling bent bij Human Concern, adviseren wij je om direct contact op te nemen met de afdeling zorgbemiddeling van Zilveren Kruis via telefoonnummer 071-751 00 52. Je zorgverzekeraar heeft de verantwoordelijkheid om iemand die zorg nodig heeft, ook daadwerkelijk de zorg te kunnen bieden. Daarom bekijkt de afdeling zorgbemiddeling samen met jou de mogelijkheden voor een behandeling. Als je ervoor kiest om je op de wachtlijst te laten plaatsen voor een behandeling bij Human Concern, dien je er vanuit te gaan dat je behandeling pas in 2019 kan starten.
