Afspraak maken of afzeggen

Het is voor de effectiviteit van je behandeling heel belangrijk dat je je afspraken nakomt. Het annuleren van een afspraak kan de voortgang van je behandeling in de weg staan. Je therapeut zal hierover met je in gesprek gaan en de eventuele gevolgen bespreken. Wanneer je je afspraak niet na komt, te laat afzegt of kort van tevoren verzet kunnen er op dat moment geen andere cliënten meer worden ingepland. Hierdoor blijft zorgtijd onbenut. Afspraken nakomen is dus belangrijk voor jou en je behandelaar.

Afspraak afzeggen bij Human Concern

Wil je een afspraak maken?

Bij Human Concern werken we met een centraal planbureau. Om een afspraak in te plannen kan je contact op nemen met het centraal planbureau via: planning@humanconcern.nl. Je kunt ook telefonisch contact opnemen om een afspraak te maken door te bellen naar: 020-21 41 051. Het centraal planbureau is op werkdagen te bereiken tussen 09:00 en 13:00 uur.

Wil je een afspraak afzeggen of wijzigen?

Je kunt je afspraak afzeggen of wijzigen door op werkdagen tussen 09:00 en 13:00 telefonisch contact op te nemen met: 020-21 41 051. Mocht er niemand bereikbaar zijn dan kan je ook een e-mail sturen naar: planning@humanconcern.nl. Wij zullen je dan zo snel mogelijk terugbellen om eventueel samen naar een andere mogelijkheid te zoeken.

No-show beleid

Sinds 2012 vergoeden zorgverzekeraars geen afspraken meer die kort van te voren worden afgezegd, ongeacht de reden. Human Concern is daarom genoodzaakt een no-show rekening van €75,- in rekening te brengen. Dit bedrag staat los van het eigen risico. De andere helft van het consult à € 75,- neemt Human Concern zelf voor haar rekening. Als je je afspraak minder dan 48 uur van tevoren afzegt, worden er, ongeacht de reden van afzegging, no-show kosten in rekening gebracht. Let op: deze regel geldt exclusief het weekend. Dus als je een afspraak hebt op maandag, is het de bedoeling dat je deze de donderdag vooraf hebt gewijzigd. Wanneer de no-shows de voortgang van je behandeling belemmeren, dan zou een gevolg daarvan kunnen zijn dat je behandeling vroegtijdig wordt beëindigd. Als je het niet eens bent met een no-show rekening dan kun je een klacht indienen bij de klachtencommissie.

Coulance voorwaarden

Er zijn enkele omstandigheden waaronder een no-show niet in rekening wordt gebracht, namelijk:

  • Overlijden van eerste- of tweedegraads familieleden
  • KNMI code rood

De Locatiemanager van de locatie waar jij wordt behandeld beoordeelt of de coulance voorwaarden van toepassing zijn op jouw afmelding.