Bericht voor (potentiële) cliënten van ENO ZorgDirect, Salland en Holland Zorg
Sinds januari 2018 kunnen zorgaanbieders, waaronder Human Concern, niet langer rechtstreeks hun kosten declareren bij Zorgverzekeraar ENO omdat zij geen contract met ons hebben afgesloten. Tevens accepteren zijn geen ‘acte van sessie’ wat betekent dat jij als verzekerede het vorderingsrecht overdraagt aan ons als zorgverlener. Om deze reden heeft Human Concern een waarborgsom vastgesteld van €15.000, die je voldaan moet hebben voorafgaand aan je behandeling. Aan het einde van het behandeljaar sturen wij jou onze rekening rechtstreeks toe die je kunt indienen bij je zorgverzekeraar en zal worden verrekend met de waarborgsom (mocht de jaarnota lager zijn dan de waarborgsom dan ontvang je geld terug, mocht de jaarnota hoger zijn dan de waarborgsom dan dien je bij te betalen).
Afhankelijk van de polis die je hebt afgesloten bij je zorgverzekeraar krijg je (een deel van) de zorg vergoed (tot aan een maximum van 100% van het geldende NZA tarief). Mocht je duidelijkheid willen over welk deel je vergoed krijgt en welk deel je zelf moet betalen, dan adviseren wij je om zelf contact op te nemen met ENO. Onder ENO vallen ZorgDirect, Salland en Holland Zorg.
Voor meer informatie verwijzen wij je naar ‘vergoede zorg bij Human Concern’ op onze website.
Mocht je naar aanleiding van dit bericht vragen hebben, dan kun je contact opnemen met de afdeling zorgadministratie door een mail te sturen naar: verzekeraars@humanconcern.nl.