Onze staf

Graag stellen de medewerkers van Human Concern zich aan je voor.

Carmen Netten

Bestuurder en oprichter

Carmen Netten is bestuurder en oprichter van Human Concern.
Directeur Algemene Zaken a.i. van Human Concern Frank Wolterink

Frank Wolterink

Directeur Algemene Zaken

Frank Wolterink is Directeur Algemene Zaken van Human Concern.
Manager Bedrijfsvoering Richard Bot van Human Concern

Richard Bot

Manager Bedrijfsvoering

Richard Bot is Manager Bedrijfsvoering bij Human Concern.
Manager Finance & ICT van Human Concern Hotze de Roos

Hotze de Roos

Manager Finance & ICT

Hotze de Roos is manager F&BC / ICT bij Stichting Human Concern.

Jouke Hoeksma

Zakelijk Directeur

Jouke Hoeksma is zakelijk directeur bij Stichting Human Concern.
Manager Marketing en Communicatie van Human Concern Inge Rost van Tonningen

Inge Rost van Tonningen

Manager Marketing & Communicatie

Mijn naam is Inge Rost van Tonningen en ik ben Manager Marketing & Communicatie
bij Human Concern. Na mijn studie Media, Informatie & Communicatie ben ik nu een aantal jaar werkzaam in de marketing en communicatie.

Nadat ik de afgelopen jaren in de commerciële sector heb gewerkt, krijg ik bij Human Concern de kans om mijn passie voor communicatie in te zetten voor een bedrijf dat zich bezig houdt met een belangrijk maatschappelijk doel. Toen ik voor het eerst hoorde over Human Concern was ik meteen onder de indruk van de unieke werkwijze waarmee zij haar cliënten behandelt. Ik ben dan ook heel blij dat ik deel mag uitmaken van deze bijzondere organisatie.

Manager Behandelzaken/ Regiebehandelaar van Human Concern Ravian Veenstra

Ravian Veenstra

Manager Behandelzaken/ Regiebehandelaar

Mijn naam is Ravian Veenstra, sinds september 2014 werkzaam als regiebehandelaar bij Human Concern en ondertussen Manager Behandelzaken. Van origine gespecialiseerd in kind en jeugd vanwege mijn interesse in vroegkinderlijke ontwikkeling en later mijn belangstelling voor de gehechtheidsrelatie tussen ouder en kind en de systemische dynamiek.
Ik ben bij Human Concern komen werken vanwege de visie op zorg, of hoe zorg/behandeling gegeven zou moeten worden. Mijn eerdere kennis en ervaring kan ik dan ook heel goed toepassen in de zoektocht op weg naar een duurzaam herstel samen met cliënten en medebehandelaren waarin ik zelf tegelijkertijd ook kan en mag leren.
Manager HR van Human Concern

Marion Wouda

Manager HR

Mijn naam is Marion Wouda en ik werk als Manager HR binnen Human Concern. Ik heb altijd binnen het HR werkveld gewerkt, zij het in verschillende rollen. HR kan het verschil maken vind ik door managers goed bij te staan in hun personeelsmanagement. Ik help graag met het vinden van de balans tussen de noodzakelijke zakelijkheid en het werkplezier dat nodig is om te kunnen schitteren. Inzetbaarheid is een thema dat mij na aan het hart staat. Doen waar je gelukkig van wordt maar ook waar je goed in bent en blijven meebewegen om de veranderingen het hoofd te kunnen bieden.
Manager Zorgontwikkeling en Project van Human Concern Annemieke Louwerse

Annemieke Louwerse

Manager Zorgontwikkeling & Projecten

Mijn naam is Annemieke Louwerse. Ik ben getrouwd en samen hebben we 2 kinderen. Vanaf 2011 ben ik met veel passie en bevlogenheid werkzaam bij Human Concern. Tot 2017 heb ik gewerkt als Ervaringsprofessional en trainer op verschillende locaties en als teamleider binnen onze kliniek in Portugal, waar we als gezin van 2015-2017 woonachtig zijn geweest. Sinds 2017 ben ik weer werkzaam in Nederland en maak ik onderdeel uit van het Management Team van Human Concern. Vanaf 2019 als Manager Visie en Beleid met als voornaamste doel: het borgen van de unieke behandelvisie in de processen binnen behandeling en organisatie. Doordat ik de kans heb gekregen veel ervaring op te doen op veel verschillende vlakken de afgelopen jaren, heb ik een mooi, persoonlijk proces mogen doorlopen waardoor ik zelf elke dag steeds meer het gevoel heb te ‘zijn wie ik al was’. Ik ben blij dat ik een bijdrage kan leveren aan het behoud van het eigene van Human Concern waar ik me vanuit mijn eigen (levens)ervaring geheel in kan vinden, me mee verbonden voel en waar ik in geloof!
Manager Zorg van Human Concern Hein Schepens

Hein Schepens

Manager Zorg

Mijn naam is Hein Schepens en ik ben Regio Manager binnen Human Concern. Ik heb de afgelopen jaren veel ervaring opgedaan als manager in zowel ziekenhuizen als in een Zelfstandig Behandel Centra (ZBC). Ik heb zelf een zorgachtergrond dus weet uit ervaring hoe het is om als zorgverlener te werken. Deze kennis zet ik in bij mijn rol als Regio Manager. Mijn werk is er altijd op gericht het werk voor de zorgverleners zo optimaal mogelijk te maken zodat zij zich kunnen richten op het behandelen van cliënten. Ik heb zelf geen eetstoornis gehad maar ben wel altijd erg bewust bezig met gezond leven, veel bewegen en let op een gebalanceerde voeding. Ik hoop met mijn kennis en kunde een waardevolle bijdrage te kunnen leveren aan het team van human concern.
Locatiemanager van Human Concern Marlon Santman

Marlon Santman

Locatiemanager

Marlon Santman is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Zwolle.
Locatiemanager van Human Concern Marcella Hilbers

Marcella Hilbers

Locatiemanager

Marcella Hilbers is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Den Haag.
Locatiemanager van Human Concern Nancy Haring

Nancy Haring

Locatiemanager

Nancy Haring is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Zwolle.
Locatiemanager van Human Concern Mirjam Sturkenboom

Mirjam Sturkenboom

Locatiemanager

Mirjam Sturkenboom is Locatiemanager in Bilthoven.
Ervaringsprofessional van Human Concern Kim Wanders

Kim Wanders

Locatiemanager

Kim Wanders is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Amsterdam.
Locatiemanager van Human Concern Sandra Knijn

Sandra Knijn

Locatiemanager

Sandra Knijn is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Amsterdam.
Ervaringsprofessional van Human Concern Joanneke Mulder

Joanneke Mulder

Locatiemanager

Joanneke Mulder is naast Ervaringsprofessional ook Locatiemanager in Den Haag.
HR Adviseur van Human Concern Ilana Okker

Ilana Okker

HR Adviseur

Ik ben Ilana Okker en ik heb al meer dan tien jaar ervaring in het werken met mensen. Nu werk ik als HR Adviseur bij Stichting Human Concern.

Ik heb altijd in de commerciële dienstverlening gewerkt en adviseerde bedrijven in de keuze van personeel. Ik wilde graag dit advies binnen een organisatie geven en samen met de organisatie de beste keuze maken. Daarnaast vind ik HR een leuk vak omdat je met vele facetten en afdelingen van de organisatie te maken hebt.

Na jaren in de commerciële dienstverlening gewerkt te hebben vind ik het heel interessant om bij Human Concern te werken. Deze organisatie is niet ontstaan vanuit een winstoogmerk, maar vanuit het helpen van mensen. Ik ben trots dat ik voor Human Concern mag werken.

HR Medewerker van Human Concern Conchita Mikkers

Conchita Mikkers

HR Medewerker

Mijn naam is Conchita Mikkers en ik werk als HR Medewerker bij Human Concern op locatie Amsterdam.

Na ruim tien jaar op de HR afdeling in een beveiligingsbranche op Schiphol te hebben gewerkt, was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Die uitdaging heb ik gevonden bij Human Concern! Toen ik voor de eerste keer binnenkwam bij Human Concern, voelde dit echt als thuiskomen. Wat een prettige en warme sfeer! Ik wist meteen dat ik hier heel graag onderdeel van wilde maken. Ik vind het fantastisch om mee te mogen bouwen aan deze mooie organisatie en mijn steentje hierin te mogen bijdragen.

Locatiecoördinator van Human Concern Marielle Roodenburg

Mariëlle Roodenburg

Locatiecoördinator

Mijn naam is Mariëlle Roodenburg en ik heb kinder- en jeugdpsychologie gestudeerd aan de VU in Amsterdam. In 2013 heb ik deze opleiding afgerond en kort daarna ben ik bij Human Concern terecht gekomen. Tijdens mijn studie hoorde ik over Human Concern toen het onderwerp eetstoornissen aan bod kwam. Eenmaal op de website gekeken werd ik heel enthousiast over dit bedrijf, de visie en werkwijze.

Toen ik hier begon met werken bleek (en blijkt!) dat er bij Human Concern met ontzettend veel passie gewerkt wordt, met elkaar, voor de cliënten.

Momenteel ben ik Locatiecoördinator op locatie Den Haag. Een veelzijdige en zeer leuke functie, waarmee ik me kan inzetten voor deze bijzondere behandeling.

Locatiecoördinator van Human Concern Pagaen Luiten

Pagaen Luiten

Locatiecoördinator

Mijn naam is Pagaen en momenteel ben ik werkzaam als Locatiecoördinator op de locatie van Human Concern in Den Haag. Hierbij ben ik het eerste aanspreekpunt van al mijn collega’s op deze locatie.

Na een aantal zeer leerzame jaren bij grote en commerciële bedrijven heb ik de overstap gemaakt naar Human Concern. Ik sta helemaal achter de unieke visie van Human Concern en ik ben trots hier een steentje aan bij te mogen dragen.

Locatiecoördinator Gea Haasjes van Human Concern

Gea Haasjes

Locatie Coördinator

Ik ben Gea Haasjes en heb de opleiding Sociaal Pedagogische Hulpverlening op de Hogeschool Windesheim gedaan. Hierna heb ik ruim twintig jaar in de jeugdhulpverlening gewerkt. De laatste jaren merkte ik dat ik graag andere hulpverleners ondersteun en zaken voor hen regel, zodat zij zich volledig kunnen richten op de behandeling van cliënten. Bij Human Concern mag ik dit doen in de rol van Locatiecoördinator in Zwolle. De gedrevenheid en passie van het team om met cliënten te werken aan hun herstel is mooi om te zien vanaf de zijlijn en maakt dat het een super plek is om te werken.
Locatiecoördinator van Human Concern Pearl Verbeek

Pearl Verbeek

Locatiecoördinator

Ik ben Pearl Verbeek, afgestudeerd als Sociaal Psycholoog.

Bij Human Concern vervul ik de functie van Locatiecoördinator. Ik doe mijn werk met veel plezier en heb hierin een groot verantwoordelijkheidsgevoel.

Bij ons staat de cliënt altijd centraal. Door zorgvuldig te kijken naar de juiste match tussen cliënt en ervaringsprofessional willen wij ons doel nastreven: het genezen van cliënten.

Locatiecoördinator van Human Concern Kimberley Westra

Kimberly Westra

Locatiecoördinator

Mijn naam is Kimberly, al kennen de meeste mensen mij gewoon als Kim. Ik ben werkzaam als locatie coördinator op onze locatie in Nijmegen.
Na mijn studie pedagogiek heb ik enkele jaren in de hulpverlening gewerkt. Al snel merkte ik dat mijn organisatorische kant niet genoeg geprikkeld werd, en ben ik op zoek gegaan naar verandering. Dit heb ik meerdere jaren in de SGGZ gedaan, en sinds oktober 2019 bij Human Concern!
Met het opstarten van een nieuwe locatie in het prachtige Nijmegen heb ik mijn handen vol. Mijn functie is gevuld met ad-hoc zaken, snel schakelen, plannen en sturen. Het is prachtig om onderdeel uit te mogen maken van een hardwerkend, gemotiveerd en passievol team die zich inzet met de visie van Human Concern.
Locatie Coördinator van Human Concern Maxime Heijboer

Maxime Heijboer

Locatie Coördinator

Coördinator Academy van Human Concern Hanneke van der Veeken

Hanneke van der Veeken

Coördinator Academy

Ik ben Hanneke van der Veeken, coördinator van de HC Academy. In mijn functie houd ik mij bezig met het ontwikkelen en aanbieden van bij- en nascholing voor professionals. Het idee achter de Academy is om de ruime ervaring en waardevolle expertise die Human Concern in huis heeft op het gebied van Ervaringsprofessie (in de breedste zin van het woord), behandeling en bejeging van cliënten om te zetten in scholingsprogramma’s voor professionals in de zorg. Alle scholing die we aanbieden vanuit de Academy is bedoeld voor zowel medewerkers van Human Concern, als (aankomend) professionals, en ervaringsdeskundigen werkzaam bij andere organisaties.

In januari 2018 heb ik de overstap gemaakt van het Hoger Onderwijs naar Human Concern. Ik heb in het verleden al bij Human Concern gewerkt, naast mijn baan in het hoger onderwijs, als Ervaringsprofessional en als trainer/supervisor.

Scholing is essentieel voor de beroepspraktijk, maar nog essentiëler is het als scholing dicht op (of liefst midden in) die praktijk staat en ontstaat/gevoed wordt vanuit die praktijk. Dat maakt het zo mooi om een Academy te verbinden aan Human Concern en via die weg een bijdrage te mogen leveren aan hoogwaardige zorg voor onze cliënten.

Locatiecoördinator Jolanda Eijpen van Human Concern

Jolanda Eijpen

Projectleider Zorgondersteuning

Ik ben Jolanda Eijpen. Ik heb de laatste jaren gewerkt in de gezondheidszorg als teamsecretaresse. Vanaf de start van Human Concern locatie Tilburg (najaar 2017) ben ik werkzaam als locatiecoördinator op deze locatie. Hierbij ondersteun ik behandelaren in hun werk, zodat zij zich kunnen richten op de behandeling van cliënten. Dit maakt deze baan ontzettend leuk en uitdagend, zeker omdat de visie van Human Concern mij heel erg aanspreekt.
Medewerker Zorgondersteuning van Human Concern Asli Hoek

Asli Hoek

Medewerker Zorgondersteuning

Mijn naam is Asli Hoek en ik ben ervaringswerker bij Human Concern.

Mijn passie en missie is om mensen te laten zien en voelen dat herstellen van een eetstoornis mogelijk is! Waar kan dat beter dan bij Human Concern? Ik geloof dat ervaringsdeskundigheid goud waard is en hier zet ik mij graag, samen met Human Concern, voor in.

Ik heb 4,5 jaar bij een bedrijf gewerkt, waar ik trainingen in de Benelux verzorgde. Mijn motto was ‘kennis is macht’ en ‘samen staan we sterk’. Ik vond dit werk heerlijk om te doen, echter ik miste het fulltime werken met mijn ervaring en passie. Daarom werkte ik, in mijn vrije tijd in mijn praktijk, waar ik kinderen en (jong) volwassenen begeleid met eetstoornissen en aanverwante diagnostiek. Tevens verzorgde ik veel gastlessen op scholen en aan professionals en werkte ik een paar uurtjes per week als vrijwillig ervaringsdeskundige op de PAAZ.

Toen de kans voorbijkwam om bij Human Concern al mijn ervaring en kennis te bundelen en in een fulltime baan om te zetten heb ik geen seconde getwijfeld, want dromen moet je volgen!

Frontoffice medewerker van Human Concern Jeanette den Blijker

Jeanette den Blijker

Frontoffice Medewerker

Frontoffice medewerker van Human Concern Wendy van Holst

Wendy van der Holst

Frontoffice Medewerker

Ik ben Wendy en werk als Officemedewerker op de locatie Den Haag.
Ik heb de opleiding Toerisme gedaan. Hierna heb ik als salesmedewerker in verschillende kledingwinkels gewerkt.

Na dit een aantal jaar gedaan te hebben was ik toe aan een uitdaging en ben ik bij Adecco gaan werken. Via hen ben ik bij Human Concern terecht gekomen, waar ik direct een klik voelde. De open sfeer en het werken met ervaringsprofessionals vind ik erg fijn. Ik ben blij dat ik voor deze organisatie mag werken, omdat het heel dankbaar werk is.

Frontoffice medewerker van Human Concern Corine Faes

Corine Faes

Frontoffice Medewerker

Mijn naam is Corine en ik ben werkzaam als office medewerker bij Human Concern op locatie Tilburg. Ik heb hiervoor dertig jaar bij een bestralingsinstituut gewerkt en diverse functies gehad. Na een uitstapje van één jaar naar een wat commerciëlere functie is mij duidelijk geworden dat mijn hart meer ligt bij de zorg. Ik vind het daarom fijn dat ik de mogelijkheid krijg om de cliënten en de zorg professionals van Human Concern te ondersteunen en hun op die manier te “ontzorgen”.
Frontoffice medewerker Esther Vereecken van Human Concern

Esther Vereecken

Frontoffice Medewerker

Mijn naam is Esther en ik werk voor Human Concern op de locatie in Zwolle. Na mijn opleiding International Hospitality Management ben ik ruim twaalf jaar werkzaam geweest in een zorghotel. Hier heb ik met veel plezier veel verschillende gasten ontvangen en er voor gezorgd dat ze een zo aangenaam mogelijk verblijf hebben gehad. De visie van Human Concern spreekt mij zeer aan en hier draag ik graag mijn steentje aan bij.
Frontoffice medewerker Annette de Vente van Human Concern

Annette de Vente

Frontoffice Medewerker

Ik heb de opleiding M.D.G.O. Agogisch Werk gevolgd. Na vele verschillende baantjes, ben ik de laatste jaren werkzaam geweest bij Carlisle Construction Materials als Receptioniste en Inkoopmedewerkster. Na acht jaar was ik toe aan een nieuwe uitdaging. Ik wilde uit de commerciële wereld en graag met mensen werken. Ik heb een uitstapje van een jaar gemaakt in de ouderenzorg, waar ik erachter ben gekomen dat mijn hart écht ligt in de zorg.

Bij Human Concern kan ik mijn ervaring als receptioniste en het contact met mensen combineren.

Frontoffice medewerker van Human Concern Monique Frie

Monique Frie

Frontoffice Medewerker

Medewerker Zorgondersteuning van Human Concern Ildiko Muskee

Ildiko Muskee - Mikus

Medewerker Zorgondersteuning

Mijn naam is Ildiko en op 1 augustus ben ik bij Human Concern gestart als Coördinator Aanmelding en Intake. Na veertien jaar trouwe dienst bij Parnassia Groep, eerst als Coördinator en het afgelopen jaar als Projectmanager, vond ik het tijd om over te stappen naar een andere organisatie. Ik zie een leuke uitdaging bij Human Concern en ik heb er veel zin in om samen te werken in een groeiende en ambitieuze organisatie.
Projectleider van Human Concern Maja Kouwenhoven

Maja Kouwenhoven

Projectleider

Medewerker Zorgadministratie van Human Concern Joost Nauw

Joost Nauw

Medewerker Zorgadministratie

Mijn naam is Joost Nauw. Ik ben jarenlang consultant geweest in de ziekenhuiszorg door het hele land maar heb in Human Concern mijn vaste plekje gevonden als medewerker zorgadministratie. Met name de kleinschaligheid van Human Concern ten opzichte van ziekenhuizen spreekt mij erg aan. De collega’s zijn hier erg hecht en dat merk je aan de goede sfeer.
Adviseur Marketing & Communicatie van Human Concern Judith Meijer

Judith Meijer

Adviseur Marketing & Communicatie

Mijn naam is Judith Meijer en ik ben werkzaam bij Human Concern als Adviseur Marketing & Communicatie. Ik heb zowel een Master als Bachelor opleiding in communicatie afgerond. Ik heb een aantal jaar werkervaring opgedaan binnen de non-profit sector en werk graag voor organisaties die een positieve invloed hebben op de maatschappij. Vandaar dat Human Concern mij erg aanspreekt en ik ben dan ook trots dat ik onderdeel uitmaak van dit team.
Adviseur Marketing & Communicatie van Human Concern Saskia Bergmeijer

Saskia Bergmeijer

Adviseur Marketing & Communicatie

Ik ben Saskia Bergmeijer, 25 jaar oud en sinds december jl. werkzaam op de afdeling Marketing & Communicatie van Human Concern. Ik ben hierin de creatieveling waarbij ik designs ontwerp voor promotiemateriaal en sociale media posts. Ook onderhoud ik het contact met cliënten om hen hopelijk te positioneren als ambassadeur en verzorg ik de sociale mediakanalen waar Human Concern actief op is.

In januari jl. heb ik de opleiding Media, Informatie en Communicatie afgerond en was ik werkzaam als online redacteur voor online reismagazine Getaway Travel. Ik hoop met mijn frisse en creatieve blik een goede bijdrage te leveren aan de positie van Human Concern en hiermee cliënten indirect te helpen bij hun weg naar herstel.

Analist/ Functioneel Beheerder van Human Concern Walter Frank

Walter Frank

Analist/Functioneel Beheerder

Als Business Analist/Applicatie Beheerder heb ik al enige ervaring opgedaan bij KPN, Visio blinden instituut en het onderwijs. Deze functie bij Human Concern past mij dan ook als een handschoen.

Ik zet mij graag in voor de visie van Human Concern, zowel ter ondersteuning van mijn betrokken collega’s als het realiseren van aantrekkelijke business intelligence.

Elly Besuyen

Kwaliteitsmedewerker

Ik ben Elly Besuyen, ik werk bij Human Concern als kwaliteitsmedewerker. Het hoofdkantoor in Amsterdam is mijn vaste werkplek, maar ook op andere locaties ben ik regelmatig te vinden. Hiervoor werkte ik gedurende meer dan tien jaar als kwaliteitsmedewerker bij verschillende zorginstellingen. Ook volgde ik een opleiding tot psychosociaal werker, studeerde ik orthopedagogiek en werkte ik als hulpverlener met kinderen en jongeren.
Ik ben er trots op te mogen werken bij hèt behandelcentrum voor eetstoornissen en een bijdrage te leveren aan de kwaliteitsdoelstellingen van deze prachtige organisatie.
Onderzoeker van Human Concern Jiska Bersee

Jiska Bersee

Onderzoeker

Administratief medewerker Onderzoek van Human Concern Floor Dompeling

Floor Dompeling

Administratief Medewerker Onderzoek

Senior Assistent Controller van Human Concern Douwe Adema

Douwe Adema

Senior Assistent Controller

Charlotte Oosterhoff

Trainer Academy

Ik ben Charlotte Oosterhoff en ik ben Coördinator Training en Scholing bij Human Concern.

Na een studie Beleid en Management in de Gezondheidszorg heb ik tien jaar als trainer en adviseur in de zorg gewerkt in heel diverse trajecten, van heel beleidsmatig tot meer praktisch. Na het volgen van een coachingsopleiding ben ik vervolgens als coach en begeleider gaan werken. Ook heb ik als vrijwilliger gastlessen op scholen gegeven over eetstoornissen en zelfhulpgroepen begeleid.

In mijn functie bij Human Concern zie ik alles samen komen: zowel mijn ervaring in management en organisatie, mijn ervaring in het begeleiden van mensen als ook mijn eigen eetstoorniservaring. De visie van Human Concern ligt me zeer nabij en ik ben overtuigd van de meerwaarde van het werken met Ervaringsprofessionals. Daar draag ik graag aan bij.

Sander de Vos

Onderzoeker

Sander de Vos is wetenschappelijk onderzoeker en projectleider ROM bij Stichting Human Concern. Naast analyse en rapportage van ROM op beleidsniveau houdt hij zich bezig met het trainen en ondersteunen van behandelaren in het gebruik van ROM in de behandeling. Tevens doet hij onderzoek naar duurzaam herstel en ervaringsdeskundigheid onder therapeuten (Ervaringsprofessionaliteit). Hij is met lof afgestudeerd in de psychologie op het testen van ontwikkelingsmodellen van burn-out door middel van Rasch-analyse.

Helena Zorge

Trainer Academy

Mijn naam is Helena Zorge en ik werk als Trainer en Ervaringsprofessional® bij Human Concern. Ik ben opgeleid tot psychomotorisch therapeut.

Zelf heb ik mijn eetstoornis (van mijn zestiende tot mijn 26ste) ervaren als een weg naar de binnenkant, naar wie ik werkelijk ben in al mijn facetten en hoe ik daarmee om moest leren gaan. Ik leefde gedurende de eetstoornis, die me aanvankelijk sluipenderwijs de anorexia en later de boulimia in leidde, als het ware buiten mezelf. Ik was het contact met mezelf kwijt en hield me vast aan hoe ik dacht dat ik moest zijn of ik deed wat men verwachtte. Ik had een hekel aan mezelf en had geen idee hoe ik het stuur van mijn eigen leven in handen kon krijgen. Ik hield me vast aan de eetstoornis, aan de illusie van controle daarin.

Het werd een hele zoektocht waarbij ik uiteindelijk met behulp van lichaamsgerichte psychotherapie in combinatie met zeer betrokken menselijke therapeuten begon mezelf te voelen en te leren kennen. Niet vanuit het denken (inzicht had ik zat) maar vanuit mijn lijf, vanuit het ervaren en toen werd het interessant… Ik kwam erachter dat mijn eetstoornis mij informatie gaf, informatie over wat er dieper weg in mij speelde, welke moeilijke gevoelens er onder die buitenkant schuilgingen en waar deze mee te maken hadden. Ik leerde via mijn lichaam, mijn emoties en mijn eetstoornis uiteindelijk mezelf kennen en daar bleek iemand te zitten die behoeftes en verlangens had, (mijn 'emotionele honger'). Naarmate ik deze serieuzer nam en mezelf de moeite waard vond ze te mogen vervullen, gleed de eetstoornis weer sluipenderwijs mijn leven uit. Zonder strijd maar gewoon omdat ik deze niet meer nodig had. Omdat ik geleerd had naar mezelf te luisteren en zorg te dragen voor mijn noden en voor de dingen die mij levensplezier en bezieling geven.

En via deze weg werk ik al bijna twintig jaar met mensen met eetstoornissen, eerst in eigen praktijk, later in de GGZ en nu voor Human Concern, waarin ik mijn eigen visie herken. Human Concern is een unieke instelling die menselijkheid, ervaringsdeskundigheid en professionele kennis weet te combineren met een hoop warmte en betrokkenheid. Ik ben jarenlang geschoold als lichaamsgeoriënteerde therapeut, een vak dat mij op het lijf geschreven is. Daarnaast heb ik vele langdurige (lichaamsgerichte) trainingen gedaan onder andere met betrekking tot dans. Spiritualiteit heeft altijd een speciaal plekje in mijn leven gehad mits het gegrond en ingelijfd is.

Ik ben bezield, ik ben dapper, moedig en erg lief. Maar ik kan ook direct, eerlijk en confronterend zijn. Ik ben slim en gevoelig, soms verlegen maar krachtig. Ik ben nog veel meer maar vooral mezelf en dat heb ik toch echt moeten leren. En hoe vreemd het ook klinkt, mijn eetstoornis heeft me daartoe gedwongen en trok zich toen pas terug. En je kunt mij met veel plezier midden in het bos zetten want ik ben gek op de natuur, deze brengt me tot rust. Daarnaast geniet ik ook erg van dansen en bewegen, dat houdt me op alle vlakken in beweging. Mijn lichaam is me lief, ik houd van knuffelen, van mijn prachtige zoon, van mijn familie, van mijn vrienden, maar vooral van het leven.

Merijn Boekel - van den Brink

Functionaris Gegevensbescherming

Mijn naam is Merijn van den Brink. Ik heb psychologie aan de UvA gestudeerd.

Binnen Stichting Human Concern houd ik me bezig met het coördineren en evalueren van de verschillende projecten en zorgproducten. Op die manier hoop ik ook mijn steentje bij te dragen aan het verder verspreiden en ontwikkelen van het gedachtegoed van Human Concern.

Ik heb Human Concern leren kennen door een vriendin die hier succesvol behandeld is. Ook daarvoor al had ik dicht om mijn heen mensen met een eetstoornis. Op de harde manier heb ik toen geleerd dat het niet altijd makkelijk is om de juiste hulp te krijgen. Wat zou het fijn geweest zijn als iemand toen gezegd had dat herstel mogelijk is. Die overtuiging is niet alleen voor cliënten van belang maar ook voor de omgeving. Het is een overtuiging die ik anderen zo gun.

Charlotte Bijkerk

Coördinator Onderzoek

Mijn naam is Charlotte Bijkerk en ik ben afgestudeerd Socioloog. In december 2014 ben ik begonnen met werken en sinds het najaar 2015 ben ik voornamelijk nog bezig met onderzoek voor Human Concern, waarbij de nadruk ligt op het verkrijgen van inzicht in onze behandelmethoden en herstelprocessen. Aan de hand van vragenlijsten die we gedurende de behandeling en na de behandeling bij onze cliënten afnemen, kunnen we inzicht krijgen in onze behandelresultaten. Ik werk met veel passie en gedrevenheid voor Human Concern en ik sta volledig achter de visie van onze behandelmethoden. Omdat ik zelf een eetstoornis heb gehad in het verleden kan ik mij goed inleven in onze cliënten en geeft het mij een extra boost om mij nog meer in te zetten voor Human Concern en haar cliënten.

Ieder persoon met een eetstoornis heeft een eigen verhaal en een eigen achtergrond. Van belang is om zorg op maat te leveren zodat ook jij je gehoord en begrepen voelt. Ik vind het belangrijk om de boodschap over te dragen dat herstel van een eetstoornis écht mogelijk is. Veel van mijn collega’s en ikzelf zijn daar het levende bewijs van. Mijn motivatie om te herstellen haalde ik vooral uit mijn omgeving en uit de liefde van mijn vrienden en mijn familie. Stapje voor stapje ben ik uit mijn isolement gestapt en kon ik uiteindelijk het leven weer omarmen.

Zonder de eerste stap te zetten zal de laatste stap van herstel ook niet gezet kunnen worden. Het kost veel tijd, energie en kracht vanuit jezelf en je omgeving, maar uiteindelijk zal je ontdekken dat ook jij de eetstoornis niet meer nodig hebt. Ik gun iedereen met een eetstoornis een leven zonder controle, dwang en angst. Ik hoop daarom dat jij ook de eerste stap durft te zetten!

Nina Dijksterhuis

Facilitair Coördinator

Wanda Lansbergen

Locatiemanager

Sinds januari ben ik werkzaam als projectmanager bij Human Concern. Een krachtige organisatie met een unieke, onderscheidende missie en visie. In mijn rol als projectmanager vertaal ik samen met het team de missie en visie naar strategie en begeleid ik nieuwe ontwikkelingen. Ik heb affiniteit met de GGZ en kan in deze veelzijdige functie mijn gedragswetenschappelijke en bedrijfsmatige kennis inzetten om zo een waardevolle bijdrage te leveren aan het herstellen van een eetstoornis.

Marije Sijtsema

Ervaringswerker

Nancy van Leeuwen

Medewerker Zorgondersteuning

Medewerker Zorgondersteuning van Human Concern Joelle Heijstek

Joelle Heijstek

Medewerker Zorgondersteuning

Juliëtte van der Woude

Medewerker Zorgondersteuning

Mijn naam is Juliëtte en ik werk als Medewerker Zorgondersteuning op locatie Amsterdam. Ik heb Pedagogische Wetenschappen gestudeerd aan de UvA en ik ben eind 2019 afgestudeerd. Naast mijn studie heb ik gewerkt bij een kookschool in Amsterdam en bij een congres bureau op de Maag, Darm, Lever afdeling in het AMC. Hierdoor heb ik mijn passie ontwikkeld voor het werken met mensen en dan met voorkeur op het gebied van zorgen voor mensen. Bij Human Concern wordt dit op een mooie manier gecombineerd. Ik ben blij dat ik deel uit mag maken van deze warme en sfeervolle organisatie! Een paar jaar geleden heb ik mijn eigen traiteur mogen runnen, vanwege mijn roots in de foodindustrie wilde ik dit ontzettend graag. Na een paar jaar in de horeca ben ik in de hospitality branche terecht gekomen en uiteindelijk bij Human Concern gestart. Ik vind het een hele leuke nieuwe uitdaging om in de zorgbranche te werken. Ik heb er erg veel zin in en voel me nu al goed op mijn plek.

Helena van Turennout

Locatiecoördinator

Mijn naam is Helena en ik woon in het mooie Utrecht. In het verleden heb ik in het hoge noorden (Groningen) de studie Sociaal Juridische Dienstverlening afgerond. Nu werk ik met veel plezier als locatiecoördinator bij Human Concern. Wat ik erg leuk vind aan deze rol is dat ik het eerste aanspreekpunt ben voor collega’s. Ik zie het als een uitdaging om een onderdeel te zijn van de passie en visie die Human Concern uitstraalt.

Audrey van der Aa

Assistent Coördinator Academy

Ik ben Audrey van der Aa en werkzaam als Assistent Coördinator bij de Academy.
Hiervoor werkte ik in diverse branches, zoals een groot accountskantoor en een openbaar vervoersbedrijf, maar wel altijd bij een opleidingsafdeling. Mijn eigen opleidingsachtergrond ligt trouwens in de hotellerie. De verbinding die ik terug zie, is de dienstverlenende factor.

Ik ben bij de Academy verantwoordelijk voor de gehele logistieke organisatie van alle trainingen, lezingen en masterclasses die door ons ingepland worden. Waarom ik voor Human Concern heb ik gekozen als werkgever? Naast de fijne sfeer, vind ik het een eer om mijn steentje bij te dragen aan deze organisatie die de maatschappij positief kan beïnvloeden.

Chantal Vork

Frontoffice Medewerker

Ik ben Chantal Vork, sinds februari 2020 in dienst bij Human Concern als Frontoffice Medewerker. Ik ben geboren in een ondernemersgezin, waar hard werken voorop stond. Oorspronkelijk kom ik uit de detailhandel en horeca. Inmiddels heb ik heel veel ervaring opgedaan in het bedrijfsleven, op administratief gebied, financieel gebied, personeelszaken en frontoffice.

Een paar jaar geleden heb ik mijn eigen traiteur mogen runnen, vanwege mijn roots in de foodindustrie wilde ik dit ontzettend graag. Na een paar jaar in de horeca ben ik in de hospitality branche terecht gekomen en uiteindelijk bij Human Concern gestart. Ik vind het een hele leuke nieuwe uitdaging om in de zorgbranche te werken. Ik heb er erg veel zin in en voel me nu al goed op mijn plek.

Mandy Löwe

Financieel Administratief medewerker

Ik ben Mandy Löwe en ben sinds 1 juli 2020 werkzaam op de afdeling financiën op de locatie in Amsterdam.
Ik ben de afgelopen jaren altijd werkzaam geweest op de afdeling financiën, dit is de plek waar ik mij thuis voel. Toen ik bij Human Concern binnenkwam voelde ik mij hier ook gelijk thuis. Een rustgevend gevoel en een prettige sfeer.
Bijna altijd heb ik in de commerciële dienstverlening gewerkt, maar ik ben er achter dat ik een “mensen” mens ben, dus zal ik mij bij Human Concern op mijn best voelen. Ik hoop een steentje bij te kunnen dragen om deze mooie organisatie tot een ‘succes’ te mogen maken.