Skip to main content
search

Wachttijden

De gerealiseerde wachttijden op deze pagina zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang cliënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd intake is de tijd tussen jouw aanmelding tot aan de intake. De behandel wachttijd is de tijd tussen de intake en de start van de behandeling. De verwachte wachttijd voor jou persoonlijk kan afwijken. Op dit moment hebben we bij Human Concern te maken met langere wachttijden dan gewenst, dit onder andere door tekort aan behandelaren. Als de wachttijd oploopt tot meer dan 4 weken (treeknorm), verwijzen we je als eerste terug naar de zorgbemiddeling van je zorgverzekeraar, tevens wordt je huisarts hierover geïnformeerd. Human Concern geeft je de keuze om je te laten registreren als ‘wenswachtende’. Dit betekent dat je op de hoogte bent van de lange wachttijden en er alsnog voor kiest om te wachten. De afdeling Aanmelding & Intake neemt contact met je op, zodra er een intake ingepland kan worden. We werken er uiteraard hard aan om onze wachttijden zo kort mogelijk te houden.

De wachttijden worden met grote zorg vastgesteld en maandelijks geüpdatet.

Dit is de gerealiseerde wachttijd van de cliënten die de afgelopen twee maanden in zorg zijn gekomen:

Amsterdam

Gerealiseerde wachttijd intake:
39 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
12 weken

Bilthoven

Gerealiseerde wachttijd intake:
15 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
14 weken

Den Haag

Gerealiseerde wachttijd intake:
45 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
22 weken

Zwolle

Gerealiseerde wachttijd intake:
31 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
10 weken

Tilburg

Gerealiseerde wachttijd intake:
25 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
15 weken

Nijmegen

Gerealiseerde wachttijd intake:
13 weken

Gerealiseerde behandelwachttijd:
9 weken

Start van je behandeling

Zodra je aanmelddossier compleet is (zie hiervoor de aanmeldprocedure), nemen we je aanmelding in behandeling, dit is ook het moment dat je op de wachtlijst voor intake komt te staan. Houd er rekening mee dat de wachttijden voor de intake zoals die hierboven staan vermeld anders kunnen zijn op het moment dat je jouw aanmelddossier compleet hebt aangeleverd.

Wachttijden bij Human Concern

Wachtlijstbemiddeling

Wanneer je de wachttijd bij Human Concern te lang vindt, dan kun je altijd contact opnemen met jouw zorgverzekeraar vragen om wachtlijstbemiddeling. Jouw zorgverzekeraar kan je ondersteunen in het zoeken naar een andere zorgaanbieder, zodat je binnen vier weken vanaf het eerste contact met een zorgaanbieder een intake gesprek krijgt, en dat binnen tien weken vanaf de intake de behandeling is gestart. Dit zijn de maximaal aanvaardbare wachttijden die door zorgaanbieders en zorgverzekeraars gezamenlijk zijn overeengekomen (de treeknormen).

Bekijk de verschillende behandeltrajecten, hoe je je kunt aanmelden, of ga direct naar aanmelden voor een behandeling.

Close Menu