De gerealiseerde wachttijden op deze pagina zijn gemiddelde wachttijden, gebaseerd op hoe lang cliënten de afgelopen twee maanden hebben gewacht. De wachttijd intake is de tijd tussen jouw aanmelding tot aan de intake. De behandel wachttijd is de tijd tussen de intake en de start van de behandeling. De verwachte wachttijd voor jou persoonlijk kan afwijken. Op dit moment hebben we bij Human Concern te maken met langere wachttijden dan gewenst, dit onder andere door tekort aan behandelaren. Als de wachttijd oploopt tot meer dan 4 weken (treeknorm), verwijzen we je als eerste terug naar de zorgbemiddeling van je zorgverzekeraar, tevens wordt je huisarts hierover geïnformeerd. Human Concern geeft je de keuze om je te laten registreren als ‘wenswachtende’. Dit betekent dat je op de hoogte bent van de lange wachttijden en er alsnog voor kiest om te wachten. De afdeling Aanmelding & Intake neemt contact met je op, zodra er een intake ingepland kan worden. We werken er uiteraard hard aan om onze wachttijden zo kort mogelijk te houden.
De wachttijden worden met grote zorg vastgesteld en maandelijks geüpdatet.