Ben je in behandeling bij Human Concern of wil je je aanmelden voor een behandeling in 2021 en wil je weten welke zorgverzekeraar jouw behandelkosten volledig vergoedt? En wat je mogelijkheden zijn als dit niet zo is? Lees dan hieronder verder.

Ambulante zorg:

Voor behandeljaar 2021 heeft Human Concern contracten afgesloten met onderstaande zorgverzekeraars en hun labels. Als je verzekerd bent bij een gecontracteerde zorgverzekeraar worden de ambulante behandelkosten bij Human Concern volledig vergoed. Wanneer wij een contract hebben met een zorgverzekeraar, dan geldt een afgesproken zorgplafond (of omzetplafond). Hierover vind je meer op deze pagina, onder ‘Budget en Zorgplafonds’.

Gecontracteerde zorgverzekeraars ambulante zorg 2021:

Zorgverzekeraar:Concern:
AchmeaAchmea
FBTOAchmea
InterpolisAchmea
De FrieslandAchmea
Zilveren KruisAchmea
ProlifeAchmea
AONAchmea
VGZVGZ
IZAVGZ
UMCVGZ
UnivéVGZ
BewuztVGZ
IZZVGZ
PromovendumVGZ
Nationale AcademicVGZ
BesuredVGZ
ZekurVGZ
CZCZ
OHRACZ
NNCZ
JustCZ
ONVZONVZ
PNO ZorgONVZ
VvAAONVZ
JaaahONVZ
AevitaeVolmacht Eucare
iptiQVolmacht VGZ

Andere verzekering?
Als je verzekerd bent bij een verzekeraar waar we geen contract mee hebben, dan kun je ook een traject bij ons starten. Het ligt dan wel aan het soort polis dat je hebt of je zelf een eigen bijdrage moet doen.

Ben je verzekerd met een restitutiepolis? Dan heb je recht op volledige vergoeding.

Ben je verzekerd met een naturapolis of een combinatiepolis? Dan wordt je behandeling niet volledig vergoed, en vragen wij een eigen bijdrage van maximaal € 3.000,- per jaar als je start in een basis traject. In dit overzicht kun je zien wat je eigen bijdrage wordt per maand. Na drie maanden in een basis traject kan eventueel worden overgeschakeld naar een intensief traject. Dat betekent een traject met meer behandeluren in een jaar. In dat geval gaat ook de eigen bijdrage omhoog. Voordat je een traject start, zal op basis van de verstrekte informatie een overeenkomst opgesteld worden waarin alle voorwaarden en kosten zijn opgenomen.

Machtigingsbeleid: alleen bij de Amersfoortse en Ditzo
Het machtigingsbeleid houdt in dat de zorgverzekeraar vooraf toestemming moet geven om jou in aanmerking te laten komen voor vergoeding van de behandeling bij Human Concern. Wij doen deze machtigingsaanvraag voor jou. Houd er rekening mee dat dit een aantal weken kan duren. Voordat wij deze machtigingsaanvraag kunnen doen hebben wij een geldige verwijsbrief nodig.

 

Klinische zorg:

Naast onze ambulante zorg, bieden wij ook klinische zorg aan cliënten. Voor dit traject zijn de contracten echter afwijkend van de contracten voor de ambulante zorg. Lees hieronder wat dit per zorgverzekering inhoudt:

VGZJe hebt vooraf toestemming nodig van VGZ voor klinisch verblijf in het buitenland (Be-Leef!).
Zilveren KruisVooraf geen toestemming nodig, maar we hebben te maken met een omzetplafond.
CZGeen toestemming van CZ om klinische zorg in het buitenland te verlenen.
ONVZVooraf geen toestemming nodig, maar we hebben te maken met een omzetplafond.
AEVITAEJe hebt vooraf toestemming nodig van AEVITAE voor klinisch verblijf in het buitenland (Be-Leef!).
Bij ongecontracteerde aanbiedersJe hebt vooraf toestemming nodig van de desbetreffende verzekeraar voor klinische zorg in het buitenland.

Soms vergoed jouw zorgverzekeraar een klinische opname in het buitenland niet volledig. Bekijk in dit overzicht welke eigen bijdrage je dan per maand zelf moet betalen.

Wil je overstappen naar een andere zorgverzekering? Wij verwijzen je graag door naar de Rijksoverheid voor meer informatie.

 

Wil je meer informatie over vergoede zorg bij Human Concern? Lees dan hier verder.

 

 

*Let op dat de contractafspraken mogelijk nog niet bij alle verzekeraars goed verwerkt zijn waardoor Human Concern nog niet zichtbaar is als gecontracteerde aanbieder. Daarnaast ben je zelf verantwoordelijk voor het afsluiten van een passende verzekering.